استان لارستان از نگاهی دیگر-2 (سخنی در باب تشکیل استان لارستان)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 24 اسفند 1390
بازدید : 1240
نویسنده : لارستان بزرگ
سخنی در باب تشکیل استان لارستان؛ شهرستان لارستان تا پیش از ارتقاء بخش های گذشته خود تنها شهرستانی بود که در سطح کشور بیشترین تعداد بخش و دهستان را شامل می شد، لارستانی که به تنهایی از چندین استان کشور اژ لحاظ وسعت و جمعیت برتر بود.(در این مورد در اینده بحث خواهد شد) لارستان همچون پدری برای بخش های تابعه خود می باشد و هنگامی می تواند درباره ارتقاء شاخص های توسعه بر خود ببالد که بخش هایش که در حکم فرزندان وی می باشند هریک به فراخور استعداد و توانمندی های خود توسعه یابند؛ چرا که توسعه لارستان بزرگ در گروی توسعه بخش های کهن ان در قبال براوردن مطالبات انان است. همه ساله بحث تقسیم استان فارس مثل استان های کرمان، اصفهان، خوزستان وسایر استان ها مطرح می شود. بیشترین درخواست برای تفسیم استان فارس مربوط به جنوب استان فارس و به مرکزیت لارستان است. همه خوب می دانیم که تشکیل یک استان جدید مستلزم داشتن چندین فاکتور اساسی و مهم است! بهترین راه برای توسعه مناطق کویری کشور و جلوگیری از مهاجرتهای بی رویه به تهران و مراکز استانها، ایجاد استانهای کوچک و برنامه ریزی در ابعاد مدیریتی جدید و محدود است که باعث توسعه متوازن مناطق می شود. ایجاد استانهای کاشان، اباده، لارستان، دزفول و ایرانشهر و ... بهتر است تا خالی شدن انها از جمعیت! فارس جنوبی یا بهتر است بگوییم لارستان با سه مشکل عمده در تشکیل استان جدید و استقلال مواجه است که می توان در مورد اول به ممانعت حکومت مرکزی و پایتخت از تشکیل استان جدید در کشور اشاره کرد. که از ان جمله اظهارات مدیر کل وقت تقسیمات کشوری ایران بود که اظهار داشتند هیچگونه طرحی در رابطه با ارتقا لارستان به استان دریافت نکرده اند! بی شک تشکیل استان جدید در این منطقه باعث ایجاد قدرتی در این منطقه خواهد شد که از ان جمله می توان به احیای قدرت قومیت های لارستانی در جنوب فارس اشاره کرد. مشکل دیگر بحث جمعیت است. لارستان به لحاظ سابقه تاریخی، فرهنگی و به لحاظ اداب و رسوم و زبان تمام ویژگیهای لازم را برای استان شدن دارد اما یک ایراد قانونی دارد و ان بحث جمعیت است. ماده 9 تقسیمات کشوری مصوب 12 تیر 1362 مجلس شورای اسلامی می گوید: استان واحدی از تقسیمات کشوری است با محدوده جغرافیایی معین که از بهم پیوستن چند شهرستان همجوار با توجه به موقعیتهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و طبیعی تشکیل می شود. مشکل دیگر در تشکیل استان لارستان که مانعی بزرگ برای تحقق یافتن این امر شده است، تفکر گروهی است مبنی بر متحد بودن تمامیت فارس که استقلال مناطقی از فارس را به ضرر این تمامیت خواهی می دانند که این مورد چندان مهم به نظر نمی رسد.(در اینده بحة خواهد شد)


:: موضوعات مرتبط: استان لارستان , ,
:: برچسب‌ها: , لارستان کهن , استان لارستان , سخنی در باب تشکیل استان لارستان , مشکلات تشکیل استان لارستان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com